Necesarul de acid folic

Acidul folic este solubil in apa; un alt membru al familiei B complex, cunoscut si sub numele de Bc sau vitamina M. Se masoara in micrograme (mcg). Factor esential in formarea globulelor rosii. Acidul folic contribuie la metabolizarea proteinelor. Doza zilnica necesara de acid folic pentru adulti este de 180-200 mcg, dublu pentru femeile gravide, iar pentru mamele care alapteaza – 280 mcg in primele sase luni si 260 mcg in urmatoarele sase.

Alimente bogate în acid folic:

-fasole;
-mazăre;
-salata;
-linte;
-spanac;
-cereale;
-pâine;
-gulie;
-făină;
-alune;
-portocale;
-banane;
-broccoli.

Studii repetate au aratat ca femeile care primesc o cantitate suficienta de de acid folic, zilnic, inainte de momentul conceptiei si in primele luni de sarcina, beneficiaza de o scadere a riscului de a avea un copil cu un defect neural sever (un defect congenital ce implica dezvoltarea incompleta a creierului si a maduvei spinarii) de pana la 70%.

Daca sunteti un mare consumator de alcool, este recomandat sporirea cantitatii de acid folic. Vitamina C in doze masive intensifica eliminarea acidului folic din organism, deci orice persoana care inghite mai multe de 2 g de vitamina C zilnic are nevoie de marirea dozei de acid folic.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: