Regimul disociat – slabesti consumand alimente de acelasi fel

Image and video hosting by TinyPic

Regimul disociat ajuta la eliminarea kilogramelor nedorite mergand pe principiul evitarii unei alimentatii diversificate. Persoana care tine acest tip de dieta poate consuma un singur aliment, in ce cantitati doreste, insa fara sa se abata de la regula de a nu mai consuma si altceva.

Avand in vedere faptul ca organismul este obisnuit cu o alimentatie diversificata, el nu va putea fi supus la acest tip de regim o perioada mare de timp. De aceea, regimul disociat se rezuma la o perioada cuprinsa intre 3 si 14 zile.

Unul dintre principalele avantaje ale regimului disociat il reprezinta faptul ca este evitata infometarea, iar principalul dezavantaj consta in insasi regula de baza a acestuia: faptul ca nu poti consuma diverse alimente, ci totul se rezuma la un anumit tip de aliment pe zi.

Regimul disociat poate fi unul strict, de scurta durata, sau unul lejer, de mai lunga durata.

Regimul disociat de scurta durata – consta in consumarea unui singur aliment. De exemplu, poti consuma intr-o zi un singur tip de fruct – doar banane. Daca alegi un tip de carne, te vei rezuma doar la acel tip de carne si asa mai departe.

Regimul disociat de lunga durata da voie la consumarea alimentelor din aceeasi categorie. De exemplu, daca intr-o zi iti propui sa consumi fructe, poti consuma mai multe tipuri de fructe. Daca iti propui sa consumi carne, poti manca si carne rosie, si carne alba.

Un exemplu de regim disociat, planuit pe o saptamana, poate arata in felul urmator:

Luni: cartofi

Marti: carne alba sau rosie

Miercuri: fructe

Joi: peste la gratar

Vineri: lactate

Sambata: orez

Duminica: legume

Regimul disociat se poate tine si pe parcursul unei zile. Pentru fiecare masa a zilei se consuma un singur tip de aliment:

– micul dejun: oua

– pranz: carne

– cina: fructe

Apetitul scade datorita consumului mono – alimentar. Te plictisesti de acelasi produs
consumat de-a lungul intregii zile, astfel incat reusesti si sa eviti foamea, dar si sa te saturi mai repede. Regimul disociat nu este insa recomandat pe perioade mari de timp, deoarece slabeste sistemul imunitar, priveaza organismul de substante hranitoare necesare unei functionari corecte si slabeste vizibil masa musculara.

Trecerea de la dieta
la alimentatia normala nu trebuie sa se faca brusc, din cauza ca poate aparea efectul yo-yo, prin care se vor depune rapid mai multe kilograme decat cele pierdute.

Avantaje ale regimului disociat

– se pierd kilograme intr-un timp relativ scurt. Din cauza lipsei de varietate alimentara, scade pofta de mancare, iar cantitatea de alimente consumate este mai mica

– este evitata infometarea, impusa de anumite diete

Dezavantaje

– senzatie de slabiciune

– monotonie din punct de vedere alimentar. Nu orice persoana va reusi sa consume o zi intreaga un singur tip de aliment

– nu poate fi tinut usor de o persoana cu un stil de viata
activ

– tinut pe termen lung, regimul disociat poate duce la anemie sau subnutritie

– renuntarea brusca, fara o perioada de reacomodare cu un regim alimentar normal, duce la ingrasare, chiar cu mult peste kilogramele pierdute.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: